Uživatel nepřihlášen
Riley a jeho úvahy
RSS kanál blogu
Píše: Riley - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Titanfall - Když lidští vojáci nestačí

Pátek 21.3.2014 14:37 - Autor: Riley
To se mi líbí

Titanfall - Když lidští vojáci nestačíFPS akce Titanfall, která nedávno dorazila na pulty našich obchodů a způsobila velký rozruch na herní scéně - je opravdu tak skvělá, jak všichni povídají? Já se hře podíval na zoubek a posoudil, zda-li jsem udělal v koupi dobře.

Vítejte na frotně, pilote!

Nová sci-fi střílečka od studia Respawn Entertainment, které je složeno z bývalé elity Infinity Ward (ti, jenž mají na starosti Call of Duty 1,2, Modern Warfare a MW2) a pár posil navíc, se poprvé představila skoro před rokem na E3 a všechny uchvátila. Hned se objevili výroky, že se jedná o konkurenta a přemožitele Call of Duty, ale zároveň i názory, že se jedná o přestříkané Call of Duty. No, nevím jak Vy, ale já v tom vidím Call of Duty fakticky jen minimálně. Titanfall je možná od tvůrců CoD, ale ze séie si toho bere minimum a vydává se svojí vlastní cestou. A proto musím nyní na začátku říci: Titanfall není přestříkané Call of Duty.

Kdo vlastně ve hře jste? Ujmete se role profesionálních pilotů, kteří mají možnost šphlat a běhat po zdech, pohybovat se velkou rychlostí a ovládat mechanické monstra titány. Jste vojáky budoucnosti a patříte k jedné ze dvou stran, IMC nebo Milice. První jmenovaná frakce je dobyváčna a po surovinách lapící společnost založená na Zemi. Milice je zase páka proti IMC složena z kolonistů, pirátů nebo i žoldáků. Klasické strany dobra a zla stojící proti sobě. V kampani si zahrajete za obě dvě strany a uvidíte tak příběh z obou stran.

Milice a jejich protagonisté
Milice a jejich protagonisté

A tady mám první kamínek úrazu - kampaň. Lidi, kteří stáli za kampaňovou linkou v Modern Warfare 2, se u Titanfall moc nepředřeli. Kampaň je klyšovitá a odfláklá. Sice Vám objasní, za co a proč bojujete, ale to je tak všechno. Mně osobně se líbily jedině poslední tři mise za obě dvě strany, ale to je tak všechno. Neříkám, že by byl zbytek nějak odfláklý, předchozí mise mě bavily, ale po příběhové stránce to bylo otravné

Poznej svého velitele a nepřítele

V příběhu i normálním zápase Vás doprovází vždy několik postav, které Vám buď radí, upozorňují na stav titána/bojiště nebo i občas zavtipkují. U IMC se jedná o spektru Spyglass, Bliska a generála Gravese. Milice má zase Sarah, Bishe a MacAllana.

Každý z nich má nějaké své povinnosti a informují hráče buď o stavu titána nebo bojiště. Každá postava má svůj charakter a je jedinečná, ale u mě na plné čáře vítezí Spyglass. Hrozně mi připomíná Legiona z Mass Effect a celkově se jedná o nejvíce sympatickou postavu. Eh, teda spektru.

Na bojišti se s nimi však přímo nesetkáte a budete je jen vidět na svém displeji a slyšet přes vysílačku. V akci se setkáte se svými kolegy, jenž budou bojovat po Vašem boku a s nepřáteli, toužící po Vaší smrti. Kromě živých pilotů je zde i AI v podobě gruntů a spekter. Ano, umělá inteligencení není moc inteligentní. Grunti před Vámi prchají bez důvodu a občas Vás i přehlídnou. Ale spektry jsou jiné kafe. Jsou více nebezpečnější a schopnější. Tři spektry Vás mohou zabít na pohodu a v titánovi to není o moc bezpečnější. Každý druhá spektra má raketomet. Našťěstí můžete nepřátelskou spektru hacknout a získat jí na svoji stranu. Ta Vás bude následovat a pomáhat Vám.

Nyní se dostaneme k našim mechanizovaným miláčkům - k titánům. Ve hře jsou tři základní titáni, Atlas, Stryder a Ogre. Ogre má velice velkou výdrž, za to však mallou rychlost pohybu, Stryder je jeho pravýk opak a Atlas je hybrid mezi dvěma již jmenovanými. Ke každýmu titánovi si můžete navolit vlastní kombinaci zbraní, perků a schopností. Musím říct, že zezačátku mě v titánovi to vůbec nebavilo, ale pak jsem objevil jeho kouzlo a hraje se za něj jedna báseň!

Všichni tři titáni ve své kráse
Všichni tři titáni ve své kráse

Poznejte exotiku i bídu galaxie

Titanfall má vé svém základu okolo 15 map, které jsou krásně zpracované, leč někdy i opakující se. Hlavně tedy mapy, které jsou založeny na vojenských základnách nebo vědeckých laboratořích. Mně osobně se nejvíce zamlouvá mapa Lagoon. Tropická oblast s dřevěnými chajdami a mnoha vegetací. Zkrátka nádhera.

Jedna z věcí, co mě ale hrozně může i namíchnout, jsou spawny. Někdy se spawnu pár metrů od nepřítele, který mě akorát zabil nebo i v uličce naproti nepřátelskému titánovi. A to je další mínus - až příliš velký zmatek. Někdy je hra i více chaotičtější než Battlefield a to opravdu. 3 vs3 titáni, do toho hráči, co nevydží ani jednu sekundu na mistě a přitroublý boti pálící po všem živém i neživém, to fakt už někdy nejde. Stejné situace jsou např. v team fight v DotA 2, kde do toho ještě asistují creepové.

Mapa Lagoon
Mapa Lagoon

Je libo Smart pistole nebo že by karabina?

Zbrojní arzenál v Titanfall je dost ubohý. Jenom 10 zbraní prmárních, 3 sekundární, 4 protititánovský a 5 pro titány. Na sci-fi střílečku mi to rpavdu přijde málo. A to není jen o zbrojní arzenálu, ale i o challenges. Těch je také málo. Většinou se opakují stále dokola: zabijte X nepřátel, hrajte po dobu Y času nebo aktivujte tohle. Je zde vidět, že EA tuhle hru rozkouskovalo a bude jí servírovat v DLC baličcích. A to už je fakt trapné, že i challenges a různých výzev, je málo. Tipuji ale, že něco přibyde v následujících patchích.

Dlohuo debatovaná zbraň, Smart pistole, o které všichni říkají, že je to OP aimbot, tak není. Je to docela šmejd. Sám jsem s ní hrál a jedině na zabíjení bezbraných gruntů je dobrá. Když chcete zabít pilota se Smartkou, musí být v klidu a musí se na něj mířit. Teprve až pak se může mluvit o stejném výsledku jako u obyčejných gruntů. Jelikož jsou však hráči neustále v pohybu, těžko si dáte hromadu mrtvých pilotů. Samozřejmě jde jenom o zvyk a naučení se s tím, ale zatím je Smart pistole slabá. Ovšem i s podprůměrným arzenálem můžete zabíjet o sto šest. Každý zbraň má své pozitiva a klady a můžete si klidně zamilovat jenom jednu zbraň a hrát s ní do skonání světa nebo serverů.

Burn crads, které ve hře dostáváte za plnění výzev a různých strike, Vám dodají pro stávájící život nějaké ty výhody. Ať už jde od dvojnásobných bodů, po nahrazení svých granátů něčím jiným nebo i rychlejším běháním. Burn crads se po smrti ruší a tím pádem můžete v rychlosti přijít o celou svoji sbírku. Jedná se o krásné zpestření, které však nemá dlouhého trvání a to je dobře. Nejedná se o OP faktor hry.

Technologie je budoucnost

Technická stránka hry není nijak moc překvapivá a dech Vám rozhodně nevyrazí. I přesto se jedná o krásnou grafiku. Někdy jsou textury slabší nebo pokulhávající. I přesto bylo ze Sourcu vymaáčknuto co nejvíce toho šlo a hra vypadá k světu krásně. O dost krásněji, než ten nový "next-gen" Call of Duty Ghosts.

Myslím, že výběr Source engine nebyl vůbec špatný nápad. Hratelnost si nechává pořád stejnou, tudíž skvělou. Chybějící podpora modů je bolestivá, ale nevěšme hlavu na hřebík. I přes to, že je EA hrozný vykořisťovatel a penězožrout ( Respawn se asi s IMC inspiroval u EA. :D ), by mohl povolit a modovací nástroje snad vydat, pokuď hráči u hry vydrží a nástroje si vydupají.

HW nároky jsou špatné jen kvůli 50 GB velikosti. Jinak jsou přijatelné. A ani se nedivím, že zvuky zabírají okolo 35 GB. Jsou totiž vynikající.

Grafika hry není vůbec odpudivá, přesto bych jí však next-gen nenazýval
Grafika hry není vůbec odpudivá, přesto bych jí však next-gen nenazýval

Zazvonil zvonec, rencenze titána je konec

I přes svoje nedostatky je Titanfall parádní střílečka z první osoby a může se směle rovnat Call of Duty, které se díky Activison pořád jen propadá hlouběji do temnoty. Pokud jste tedy znuděni Call of Duty, je čas si nazout boty budoucnosti a skočit do titána!

Titanfall na PC, Xbox One, Xbox 360 Hodnocení hry
Skóre hry 8 8/10
Titanfall
» Více o hře
Líbí se mi
  • Svižná a rychlá akce
  • Skvělý zvuky
  • Výborné mapy
  • Titáni a jejich schopnosti
  • Burn cards
  • Že je bývalá elita z IW zpátky v sedle
  • Grafika je docela hezká a neurazí
Vadí mi
  • Kampaň na to, že za ní stojí ex-tvůrci Modern Warfare 2
  • Malý zbrojní arzenál
  • Občas moc velký chaos
  • Bojím se, že hráči by mohli hru opouštět
  • Málo challenges a výzev
  • Občas nevychytané spawny
Verdikt: Respawn odvedl svojí práci a odvedl jí velice dobře. Titanfall je sice trošku prázdnější, než jsem čekal, ale pobaví i tak. A přísun nových updatů a DLC, ať zdarma či ne, by mohli hru obohatit tak, že by dokázala zabavit na dlouhou dobu. Za mě jedině plus. Pilote, připravte se nasednout!
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
Titanfall na PC, Xbox One, Xbox 360Screenshoty ze hry
Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall Screenshot ze hry Titanfall
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Titanfall - Když lidští vojáci nestačí
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Riley člen redakce   1x   Děkuji za komentáře. :)
To Vás je naschvál, jelikož se oslovení jako Ty a Vy píše s velkým. Samozřejmě, že nemusí, ale já už jsem se to tak naučil. Pochopil-li jsem to správně, tak to velké písmeno má dávat jakoby důraz na to oslovení.
Rileyriley22147
    25.3.2014 21:05
Riley

Děkuji za komentáře. :)
To Vás je naschvál, jelikož se oslovení jako Ty a Vy píše s velkým. Samozřejmě, že nemusí, ale já už jsem se to tak naučil. Pochopil-li jsem to správně, tak to velké písmeno má dávat jakoby důraz na to oslovení.

adamoun   1x   To studio se jmenuje reSPAWN a přitom tu mají problémy se spawnama :-D :-( ach jo.
Ale i přesto se na hru těším, a až bude v nějaké slevě, hned kupuju.

Jinak, článek je dobrý a moc chyb tam nevidím :thumbup: až na to, že pod druhým nadpisem v prvním odstavci je zoprovází místo doprovází, (a to, že slovo vás, nebo vám píšeš s velkým písmenem na začátku, i když je až uprostřed věty, je schválně, jako nějaký styl psaní, nebo omylem? ) ale to jsou jen maličkosti.
adamounadamoun20925
    25.3.2014 20:56
adamoun

To studio se jmenuje reSPAWN a přitom tu mají problémy se spawnama :-D :-( ach jo.
Ale i přesto se na hru těším, a až bude v nějaké slevě, hned kupuju.

Jinak, článek je dobrý a moc chyb tam nevidím :thumbup: až na to, že pod druhým nadpisem v prvním odstavci je zoprovází místo doprovází, (a to, že slovo vás, nebo vám píšeš s velkým písmenem na začátku, i když je až uprostřed věty, je schválně, jako nějaký styl psaní, nebo omylem? ) ale to jsou jen maličkosti.

dimertuper   2x   dobrá recenzedimertuperdimertuper18164    21.3.2014 17:28 dimertuper

dobrá recenze

Riley člen redakce    Omlouvám se za občasné gramatické překlepy v recenzi. Několikrát jsem si to pročítal a vždycky něco přehlédnu. Pokusím se to všechno spravit.
Děkuji za pochopení.
Rileyriley22147
    21.3.2014 15:04
Riley

Omlouvám se za občasné gramatické překlepy v recenzi. Několikrát jsem si to pročítal a vždycky něco přehlédnu. Pokusím se to všechno spravit.
Děkuji za pochopení.

O autorovi blogu

Riley
Riley
Muž, 19 let, Praha
Fanoušek série Call of Duty, Mass Effect, Might and Magic a více. Nejradši preferuji žánr stříleček, avšak nepohrdnu ani dobrou strategií. Sem tam si rád přečtu dobrou knihu. Nejoblíbenější hudební interpreti - Pendulum, Prodigy a Infected Mushrooms.
Založit herní BLOG