Uživatel nepřihlášen
Riley a jeho úvahy
RSS kanál blogu
Píše: Riley - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Preview: Might and Magic Heroes VII - Návrat do světa Ashan

Pondělí 15.9.2014 17:59 - Autor: Riley
To se mi líbí

Preview: Might and Magic Heroes VII - Návrat do světa AshanZdravím vás u mého nového článku zde na blogu, kde dnes proberu preview pokračování mé nejoblíbenější série, na které jsem vyrůstal a zbožnuji jí - Might and Magic of Heroes, tentokrát s pořadovým číslem VII. Ubisoft hru oznámil na Gamescomu v srpnu a odhalil nám hodně informací a novinek. Jednou z nich je, že na hře pracuje německé studio Limbic Entertaiment, které se staralo o předešlý díl, když zkrachovalo Blackhole a bylo třeba podporovat hru nadále. Ti již mají se sérií nějaké zkušenosti a nejedná se tím pádem o nováčky. Vývoj hry začal v roce 2012 a dokončen má být někdy v roce 2015, kdy hra také vyjde. Ještě je na titulu hodně práce. Uvidíme, jestli to bude stát za to a dočkáme se parádního dílu, který nás nezklame, což dokázal Heroes VI v některých případech. No, tak pojďme se na to podívat!

Příběh

Příběh se odehrává pět let po zavraždění poslední císařovny z rodu Sokola, Maev, démonkou Jezebeth a padnutím hlavního města, Sokolího vrchu. Svatá říše upadla do krvavé obřanské války, kde se nachází dva nejvyšší hráči o trůn, Ivan z rodu Gryfa a Seamus z rodu Jelena. Ivan si je nejistý a proto se rozhodne svolat radu všech svých spojenců, kteří mu pomohou se dostat na trůn a poučit ho o tom, jak se má správně vládnout.

Příběh je rozdělen na sedm kampaní, kde je šest kampaní za šest ras a poslední je finální. Kampaně půjdou hrát v jakékoliv pořadí a nemusíte mít dohranou např. kampaň za Azyl, abyste se mohli pustit do hraní za Nekrople. Nic jako bylo v Heroes V. Ovšem podle počtu dohraných kampaní bude jednodušší finální kampaň. Také prý bude příběh obsahovat i několik zvláštních tvorů, které byste ve volné hře nenašly, jako je třeba gryf. Je dosti možné, že narazíme na několik známých tváří z přecchozích her, jako je třeba elfský král Alaron nebo nekromantka Anastázie z rodu Gryfa, Ivanova příbuzná, jenž můžete znát jako protagonistku příběhu za Nekrople z Heroes VI.

Vražda královny Maev sukubou Jezebeth
Vražda královny Maev sukubou Jezebeth

Rasy a jednotky světa Ashan

Bylo potvrzených šest ras v základu hry. Mezi potvrzenými je Azyl (lidé), Akademie (mágové), Nekropole (nemrtví), Tvrz (skřeti) a nedávno zvolený Sylvan (elfové). Proč zvoleným? Protože Ubisoft a Limbic Entertaiment dali hráčům možnost si zvolit za koho budou chtít hrát. Hlasovalo se mezi Pevností (trpaslíky) a Sylvanem, z nichž drtivě vyhrál právě Sylvan a to 66% ku 34%. Ani se nedivím, že elfové dostali do hry. Mezi fanoušky je to oblíbená rasa a absence v Heroes VI je velmi naštvala. I přes trpasličí runovou magii se těší elfové větší oblíbenosti. Poslední a finální rasa se bude také volit a mezi hráči se spekuluje mezi Peklem (démoni) a Kobkou (temní elfové). Je to dosti pravděpodobné, protože obě frakce patří neodmyslitelně do světa Ashan. Ovšem pochybuji, že příběhově se tam démoni hodí. Démoni zavraždí císařovnu a pak by pomáhali novému císaři, když lidé a démoni jsou odvěcí nepřátelé? To asi ne a tak jsem zvědavý, zda se neobjeví na scéně zcela nová rasa nebo dojde k návratu nagů z Heroes VI.

Jestli Vás zajímá, co se stane s frakcemi, které neprošli hlasováním, tak Ubisoft potvrdil, že se mohou ve hře nakonec objevit. A všichni víme jak... DLC a datadisky.

Elfská frakce je pátou, která se vyskytne ve hře, o poslední šesté se teprve uvidí
Elfská frakce je pátou, která se vyskytne ve hře, o poslední šesté se teprve uvidí

Co se týče tvorů a monster, tak každá rasa disponuje 8 jednotkami, 3 řadové, 3 elitní a 2 šampionské. Ovšem nemyslete si, že se na bojišit budou moci pohybovat dva šampioni naraz. Tentokrát to je udělané tak, že si budete muset zvolit jednu z nich. Je to podobné tomu, co bylo v Heroes IV. Odhaleny byli zatím jednotky Akademie a Azylu. U Sylvanu mohou hráči hlasovat mezi jednotkami na oficiálních stránkách. Jednou z možných jednotek Sylvanu je i Treant.

Akademie:

Řadové jednotky - Cabir/Cabir master, Gargoyl a Golem

Elitní jednotky - Djinn, Disciple a Rakshasa

Šampionské - Magic bird/Arcane bird a Colossus/Titan

Azyl:

Řadové jednotky - Crossbowman, Direwolf a Guard

Elitní jednotky - Horseman, Watcher a Chaplain

Šampionské jednotky - Swordbearer/Swordmaster a Seraph

Možnosti hry

Podle slov vývojářů se máme dočkat hry, která má hodně blízko k třetímu nepřekonanému dílu a pátému, který si fanoušci zamilovali taktéž. Hodně prvku z šestého dílu má zmizet, jako je třeba možnost konvertovat města a společný bank monster. To znamená, že už nebude možné změnit město nepřítele na město svého vlastního druhu ani že budete všechny jednotky vaší říše vebrovat jen z jednoho místa. Místo toho se vrátí karavany. Ani na suroviny se nazapomnělo. Opět se dočkáme sedmi surovin namísto tří. To se mi na jednu stranu líbí, na tu druhou mě zase štve, že někdy je fuška sehnat všechyn potřebné pro stavbu města nebo najímání pokročilých jednotek. Zmízí také systém krve a slz, který určoval cestu vašeho hrdiny.

Mapa dobrodružství z Heroes VII
Mapa dobrodružství z Heroes VII

Vrátit by měli také některé objekty z mapy dobrodružství. Např. pevnost na kopci, což zaručuje možnost vylepšovat jednotky na lepší verzi přímo v terénu nebo se vrátí cechy magie, které chyběli v předchozím dílu. A teď jsme právě nakousl další novinku: Vrací se věže magie, které jsme mohli znát až do šestého dílu, kde všechno bylo nahrazeno stromem schopností. Tudíž žádné učení se kouzel ze stromu schopností. A ani takhle sen ebudou získávat nové schopnosti a dovednosti. Vrací se zkušenostní systém z Heroes V (základní štěstí, pokročilý atd.). A ještě na minutku se vrátím k magii: počet škol kouzel bude šest a tipuji, že když je stejný počet i ras, tak pro každou rasu bude specifická škola magie (např. světlo pro Azyl, temnota pro Nekropole atd.). Nebude chybět ani nekromancie či léčení.

Nyní bych se rád podíval přímo na bojiště. Tam bude provedena velká změna, která se inspiruje FPS střílečkami. Do hry přijdou prvky krytí a útoku ze stran. To znamená, že je možnost skrýt jednotky za překážky a tak eliminovat značnou část poškození od střelců a také závisí jak moc ublížíte napříteli podle toho, z jaké strany a úhlu na něj útočíte. Tenhle prvek ve hře se mi hodně zamlouvá. Dává velký prostor k taktizování. To absorbování poškození, když se střílí přes překážky, bylo již aplikováno do hry dávno, když střílíte přes hradby nepřátel, ovšem na obyčejným bojišti támhle kdesi v lese nebo na poušti se mi líbí sakra hodně.

Bojiště z Heroes VII, obléhání města akademie
Bojiště z Heroes VII, obléhání města akademie

Technická stránka hry

Hra běží na Unreal Engine 3 a po grafické stránce vypadá hodně dobře. Ze záběrů, které jsem zatím viděl vypadá svět Ashan krásně a věřím, že vývojáři si vyhrají se všemi stránkami tohohle světa. Heresh, Stříbrná města, Irollan nebo třeba ostrovy Pao (za předpokladu, že se zde vyskytnou) můžou vyčarovat překrásná místa ryzí fantazie, do kterých se budou hráči rádi vracet. U gameplay videa jsme si také mohli všimnout událostí (sice naskriptovaných), které mohou způsobit změnu na mapě. Jednou z takových událostí je třeba lavina nebo zaplavení určité části mapy. Na hudbě opět pracují Paul Romero a Rob King.

Do hry navíc bude ze začátku zabudován editor map pro komunitu, kteří si budou moci vytvářet své vlastní lokace a scénáře. Navíc jak znám tak moc komunitu, tak jsem si jistý, že hráči by si mohli nakonec vytvořit své vlastní tažení, které by klidně dokázalo předčít i originál od vývojářů.

Co se týče měst, opět se nedočkáme 3D měst a místo toho budou 2D ručně kreslené městské obrazovky, které však budou zobrazovat všechny postavené mapy. To je pro mě docela zklamání, jelikož vidět 3D fantasy město běžící Unreal engine by mohla být krása. Netuším, co je k tomu vede.

2D ručně kreslená městská obrazovka Akademie.
2D ručně kreslená městská obrazovka Akademie.

Nejistá budoucnost tříštící se Sokolí říše

Svět Ashan opět poodhaluje opět část svojí překrásné, leč někdy temné historie. Nyní budeme muset dokázat v občanské válce, že to my jsme Ti správní, kdo má usednout na trůn. Za pomocn ašich spojenců, od nekromantů po barbari si zhodnotíme, jak panovat a utvářet budoucnost světa Ashan. Heroes VII se nám předvedl v dobrém světle a já čekám, že i v dobrém světle vyjde. Žen neskončí jako jeho ne moc povedený předchůce a že bude to stejně kvalitní díl jako třetí nebo pátý.

Kdo jako poslední zasedne u stolu po bok lidí, nemrtvých, skřetů, mágů a elfů?
Kdo jako poslední zasedne u stolu po bok lidí, nemrtvých, skřetů, mágů a elfů?
Hodnocení hry
Těším se
  • Úchvatný svět Ashan
  • Na příběh Ivana a jeho poradců
  • Frakce a jednotky
  • Taktizování
  • Hudby od Paula Romera a Roba Kinga
Bojím se
  • že hra dopadne jako jeho předchůdce nebo i hůř
  • Nenaplněných slibů a lží
  • DLC s rasami,předměty atd.
Shrnutí: Nový díl ze série Might and Magic vypadá slibně a já doufám, že ve výsledku dostaneme skvělou tahovou strategii. Zároveň se však bojím, aby Ubisoft se svojí politikou DLC a rozdělaných projektů neposlal hru do Sheoghu k ďáblům a démonům.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Preview: Might and Magic Heroes VII - Návrat do světa Ashan
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Riley člen redakce    Potvrdili se spekulace ohledně další volby: Nyní o hlasy soupeří Kobka a Peklo. Já osobně bych si tedy zvolil Peklo, ale do příběhu mi moc nepasují, už jen z důvodu, že démoni jsou odvěcí nepřátelé lidí a že kvůli nim je celá tahle válka.Rileyriley22147    2.10.2014 19:48 Riley

Potvrdili se spekulace ohledně další volby: Nyní o hlasy soupeří Kobka a Peklo. Já osobně bych si tedy zvolil Peklo, ale do příběhu mi moc nepasují, už jen z důvodu, že démoni jsou odvěcí nepřátelé lidí a že kvůli nim je celá tahle válka.

Riley člen redakce    Děkuji vám za kladná hodnocení. Jsem rád, že se článek líbí a povedl. :)
Já se na Heroes VII hodně těším a doufám, že to bude nová "trojka". Šestý nebyl zase takový propadák, jak se všude říká, ale moc se nepovedl. Přijde mi, že autoři to uspěchali.
Rileyriley22147
    17.9.2014 22:25
Riley

Děkuji vám za kladná hodnocení. Jsem rád, že se článek líbí a povedl. :)
Já se na Heroes VII hodně těším a doufám, že to bude nová "trojka". Šestý nebyl zase takový propadák, jak se všude říká, ale moc se nepovedl. Přijde mi, že autoři to uspěchali.

Draper   1x   Šestý díl mě celkem bavil a nepovažuju ho za propadák jako většina, jediné mínus má u mě pouze hraní přes uplay díky kterému jsem musel hru několikrát přeinstalovat...Draperdraper18948    17.9.2014 08:56 Draper

Šestý díl mě celkem bavil a nepovažuju ho za propadák jako většina, jediné mínus má u mě pouze hraní přes uplay díky kterému jsem musel hru několikrát přeinstalovat...

Anylin   1x    :thumbup:Anylinanylin29899    16.9.2014 19:15 Anylin

:thumbup:

ThainDegu člen redakce    Lišák: Byl tam hero co měl specku na to aby oživoval při tom jejich ressu víc :D Takže jsi byl schopen prakticky na jeden spell vyhealovat postavu co byla skoro na nule :D třeba na 75-100 % Hp :) Anděl resl jednou :) On to s dostatkem many udělal třeba 10-15x za soubojThainDeguthaindegu27578    15.9.2014 21:22 ThainDegu

Lišák: Byl tam hero co měl specku na to aby oživoval při tom jejich ressu víc :D Takže jsi byl schopen prakticky na jeden spell vyhealovat postavu co byla skoro na nule :D třeba na 75-100 % Hp :) Anděl resl jednou :) On to s dostatkem many udělal třeba 10-15x za souboj

Lišák    ThainDegu: Těžko je zabít, když už jsou prakticky po smrti :DLišáklisak29188    15.9.2014 21:21 Lišák

ThainDegu: Těžko je zabít, když už jsou prakticky po smrti :D

ThainDegu člen redakce    Lišák: Nekro prakticky taky :DThainDeguthaindegu27578    15.9.2014 21:19 ThainDegu

Lišák: Nekro prakticky taky :D

Lišák    ThainDegu: Trojka byla moc fajn. Jen archandělé mi přišli trochu overpowered. :-)Lišáklisak29188    15.9.2014 21:10 Lišák

ThainDegu: Trojka byla moc fajn. Jen archandělé mi přišli trochu overpowered. :-)

ThainDegu člen redakce   2x   Pěkný článek :) Zvedl mi náladu, poté co jsem na četl pokus o recenzi na jeden zajímavý titul zde na Zingu :D :)
U toho tahového souboje je ale krytí atd snad již všude. Doufám, že se titul povede. Za předpokladu, že ne se asi vrátím k třetímu dílu, který pro mě prozatím vede :)
ThainDeguthaindegu27578
    15.9.2014 18:15
ThainDegu

Pěkný článek :) Zvedl mi náladu, poté co jsem na četl pokus o recenzi na jeden zajímavý titul zde na Zingu :D :)
U toho tahového souboje je ale krytí atd snad již všude. Doufám, že se titul povede. Za předpokladu, že ne se asi vrátím k třetímu dílu, který pro mě prozatím vede :)

O autorovi blogu

Riley
Riley
Muž, 19 let, Praha
Fanoušek série Call of Duty, Mass Effect, Might and Magic a více. Nejradši preferuji žánr stříleček, avšak nepohrdnu ani dobrou strategií. Sem tam si rád přečtu dobrou knihu. Nejoblíbenější hudební interpreti - Pendulum, Prodigy a Infected Mushrooms.
Založit herní BLOG